Rowerem po parkach w Poczdamie (2012)

Tym razem zmieniliśmy taktykę zwiedzania, żeby było więcej i szybciej. A więc przenieśliśmy się z maszerowania po parkach ona jeżdżenie rowerami.  Co do zasady po parkach Sanssouci i Neuer Garden można spacerować z psami na smyczy, jednak nie wolno jeździć  rowerami. Jednak w każdym z tych parków są ścieżki dla rowerów i miejsca, gdzie można zaparkować rower i ruszyć na piesze zwiedzanie. Jak je znaleźć. My przyjęliśmy zasadę- patrz y jedź za innymi, i udało się.

Rano jeszcze nie wiedzieliśmy, że tego dnia spędzimy aż 8 godzin w siodełku. Wieczorem kilometry dawały się odczuć. Dobrze, że Sylwia u której nocowaliśmy urządzała tego dnia grila, było więc czym obłaskawiać swoje zmęczone ciało. Były z grila kiełbaski, serki, pizza, ziemniaki, oj było tego.

W parku Sanssouci można znaleźć rożne cudowne przedmioty, także wanny.

I znowu zawrócił nam głowę pawilon chiński. Tym razem na zdjęciu z innej strony.

Ponieważ w planach oprócz parków mieliśmy jeszcze Stare Miasto ruszyliśmy w kierunku kościoła pokoju.

Na dziedzińcu znajduje się kościoła pokoju znajduje się fontanna, na której krawędzi widnieje grecki napis, który w tłumaczeniu na jęz. polski brzmi: „oczyść się tu z grzechów, zamiast umyć tylko lico” Tuż obok fontanny stoi naturalnej  wielkości figura Chrystusa ( kopia oryginału z 1821 dłuta Bertela Thorvaldensa z kościoła mariackiego w Kopenhadze.

Z kościoła Pokoju wyruszymy na stare miasto przez Bramę Brandenburska. Tuż za nią mijamy piękne domki, kawiarnie, sklepy.   Jedziemy do katolickiego  kościoła Św Piotra i Pawła  ( 1867-1870), kierując się jego liczącą 60 metrów  wieżą, wzorowaną na wieży w Weronie. Będą w środku przeczytałam, że jest tutaj  wspólnota katolików licząca 5000 wiernych z Poczdamu i okolic.

Fot. Brama Brandenburska. Wzorowana na rzymskim łuku triumfalnym, z trzema przejściami, powstała w 1770 r. Zdobią ją godła i trofea oraz wizerunki wizerunki Marsa i Herkulesa.

Fot. Kościół ewangelicki Św. Mikołaja na Starym Rynku w Poczdamie, w stylu późnego klasycyzmu powstał według projektów Karla Friedricha Schinkla. Zbudowany został w pierwszej połowie XVIII wieku. Imponująca kopuła oparta na kolumnowym tamburze została ukończona w latach 1843-48, współrzędne GPS: 13.06096 E, 52.39615 N

Przez park Sanssouci wracamy rowerami  na nocleg.

Zapraszamy do obejrzenia filmów nakręconych z wielkim poświęceniem, zwłaszcza tych ruchu- jednak reka na kierownicy, druga trzyma kamerę, prawdziwa akrobatyka.